لبیک بچه مسجدی ها به رزمایش کمک مومنانه 

لبیک بچه مسجدی ها به رزمایش کمک مومنانه 

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
اقبالی گفت: با آغاز ماه رمضان و در راستای لبیک به رزمایش مواسات و کمک مومنانه در حال تهیه سبدهای غذایی برای توزیع در بین خانوارهای نیازمند محله مسجد هستیم. 

«اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با آغاز ماه رمضان و در راستای لبیک به رزمایش مواسات و کمک مومنانه، در حال بسته بندی اقلام خوراکی همچون برنج، رب گوجه فرنگی، روغن، مرغ، منجمد، شکلات و بیسکویت هستیم تا در قالب سبدهای غذایی بین خانوارهای نیازمند محله مسجد توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج افزود: تاکنون موفق به تهیه ۳۰ سبد غذایی هر کدام به ارزش بیش از ۲۵۰ هزار تومان شده ایم و با شناسایی فردی خَیر، قرار است چندین سبد غذایی دیگر نیز تهیه شود.


وی اظهار کرد: یکی از اولویت های کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج در چند سال گذشته شناسایی نیازمندان محله و کمک به این افراد بوده است و به همین منظور ۴۰ خانوار نیازمند شناسایی کرده ایم و علاوه بر ماه رمضان در طول سال نیز به وضع معیشتی این خانوارها رسیدگی می کنیم.

اقبالی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری در ایام رمضان برگزاری طرح قرآنی ۳۰ شب ۳۰ آیه است و نحوه اجرای این طرح به این شکل است که هر شب یک آیه از قرآن کریم همراه با تفسیر آن در گروه مجازی بچه های کانون به اشتراک گذاشته می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح، آشنایی و انس بیشتر اعضای کانون با قرآن کریم و معارف قرآنی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، پخش زنده اعمال لیالی قدر از جمله دعای جوشن کبیر، مناجات امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مسجد کوفه و مراسم قرآن به سر است که قصد داریم از طریق فضای مجازی اجرا کنیم.

اقبالی اضافه کرد: از آنجایی که امکان برگزاری مراسم در مسجد نیست بنابراین تصمیم دارم این مراسم را در منزل شخصی خود برگزار کنم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج ادامه داد: چند سالی است که یکی از اتاق های منزل خود را به دارالشهدا اختصاص داده ام و این مکان را با پوسترهایی از شهدا و پلاک تزئین کرده ام و ان شاءالله پخش زنده برنامه مجازی لیالی قدر از این مکان خواهد بود.

وی در خاتمه عنوان کرد: طرح جمع خوانی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان است و در این طرح بانوان عضو کانون، روزانه صفحاتی از قرآن که را که باید تلاوت کنند در گروه مجازی بچه های کانون به اشتراک می گذارند.

پایان پیام/ 586